مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تشدید مبارزه با تب کریمه‌کنگو در کرمانشاه خبر داد و گفت: مبارزه با عوامل بیماری‌زا در بخش دام در روستا‌ها و شهرستان‌های تابع استان‌ تشدید شده است.
کد خبر: ۴۳۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 10 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،نادر پرور، اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو برای نخستین‌بار در سال 1944 در جزیره کریمه و سپس در سال 1956 در کنگو شناسایی شد.

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: عامل این بیماری ویروسی است که در دام‌های اهلی، حیوانات وحشی و کنه‌های حیوانی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در بین دام‌های اهلی گوسفند، بز، گاو و شترمرغ بیشتر از سایر حیوانات به این ویروس حساس است و آلوده می‌شود، تصریح کرد: این بیماری در دام به شکل تب خفیفی بروز می‌کند به همین دلیل دام مبتلا به تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو غیرمشخص است.

پرور با بیان اینکه شیوع بیماری تب‌ کریمه‌کنگو در استان در کنترل است، خاطرنشان کرد: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان تا کنون یک مورد فوتی در این زمینه گزارش شده است.

این مسؤول از تشدید مبارزه با تب کریمه‌کنگو در کرمانشاه خبر داد و گفت: مبارزه با عوامل بیماری‌زا در بخش دام در روستا‌ها و شهرستان‌های تابع استان‌ تشدید شده است.

وی اضافه کرد: افراد در معرض این بیماری شامل کارگران کشتارگاه‌ها، کشتار کنندگان غیر‌مجاز دام، دامداران، قصاب‌ها و زنان خانه‌دار روستایی هستند که دامدارن لازم است با توجه به فصل گرم سال هر 2 هفته یک‌بار جایگاه دام را سم‌پاشی کنند.

وی از شهروندان خواست همچنان به هشدارهای پیشگیرانه توجه کنند و بیان کرد: مردم گوشت را از مراکز مجاز خریداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار